7 elementen van interieurontwerp die het welzijn van klanten in restaurants beïnvloeden

Beschrijving: Er is een onderzoek uitgevoerd om het belang te bepalen van factoren die specifiek zijn voor het interieurontwerp in restaurants en het effect daarvan op het consumentengedrag. De resultaten onderstrepen dat het interieurontwerp het imago van een lokaal vormt en het onderscheidt van de concurrentie, de klanttevredenheid verhoogt en ervoor zorgt dat de klanten terugkomen en jouw lokaal aanbevelen.

56% van degenen die de test ondergaan, zijn bereid meer geld uit te geven in een restaurant met een ontwerp dat overeenkomt met hun voorkeuren.

  1. Comfort van meubels: Het comfort blijkt de belangrijkste factor te zijn in het interieurontwerp van restaurants. Het lijkt er dus op dat zowel ontwerpers als restauranthouders de voorkeur zouden moeten geven aan een ontwerp dat meer comfort biedt.
  2. Meubelontwerp: Voor het type meubilair geeft de meerderheid (59%) de voorkeur aan comfortabel en hoog meubilair. Het voorkeursmateriaal voor restaurantmeubilair, volgens de antwoorden van 76% van de respondenten, is hout. Wat betreft de bekleding, de meerderheid van de deelnemers (46%) geeft de voorkeur aan katoen en 32% geeft de voorkeur aan natuurlijke of kunstmatige leer.
  3. Opstelling van de ruimte: De resultaten van dit onderzoek geven aan dat de indeling van de ruimte belangrijker is voor de klanten dan de grootte van de locatie. De meeste deelnemers (63%) geven de voorkeur aan een gemiddelde of een grotere afstand tussen tafels (35%), wat betekent dat alle respondenten de voorkeur geven aan een intieme of informele sfeer en een luchtige ruimte.

De Lunterse Boer, Lunteren, Nederland

  1. Omgevingslicht: Licht speelt een belangrijke rol in het interieurontwerp. Slechte verlichting (te intens of te zwak) wordt op een negatieve manier opgemerkt. Het is enigszins duidelijk dat het licht geschikt moet zijn voor het locatieontwerp.
  2. Ontwerp van borden en glazen: Wat betreft het bestek en borden van een restaurant, de respondenten zeiden dat het belangrijk is dat deze worden vervangen zodra ze oud worden of niet meer in de trend zijn. Het is ook belangrijk op te merken dat het ontwerp van de borden de perceptie van de smaak van het voedsel en de eetlust kan beïnvloeden.
  3. Muziektype: De top 3 favoriete muziekstijlen zijn lounge (34%), klassieke muziek (24%) en blues (13%).
  4. Het volume van de muziek: De meeste mensen geven de voorkeur aan een rustige sfeer, wat betekent dat ze muziek die op hoog volume staat of achtergrondruis niet op prijs stellen. De meest favoriete style is de ontspannende muziek, waarbij de klanten rustig van het eten kunnen genieten.

De Lunterse Boer, Lunteren, Nederland

Conclusies:
– Klanten geven meer geld uit in restaurants met een ontwerp naar hun smaak
– Het comfort van het meubilair is de belangrijkste factor in het interieurontwerp van het restaurant
– Klanten geven de voorkeur aan meubels met zachte textuur geplaatst op grotere afstand van de vloer, gemaakt van hout, katoen of leer
– Een gemiddelde afstand tussen de tafels heeft de voorkeur
– Het omgevingslicht zal niet onopgemerkt blijven als het storend is
– Bestek en borden moeten worden vervangen als deze niet meer in de trend zijn
– Klanten geven de voorkeur aan lounge-, klassieke of bluesmuziek en houden niet van luide muziek of achtergrondruis